Gastronomia końca wieku

You are here

Co Polacy zazwyczajjedzą w pracy? Czytaj na ten temat więcej

Nasze artykuły

Dobrze ułożona dieta jest kluczem do zdrowia i wymarzonej figury. Obok dostarczania do organizmu właściwych składników odżywczych, równie ważna jest także częstotliwość posiłków. Często zapominamy o tym podczas czasu spędzanego w pracy.
Kolorowe czasopisma rywalizują między sobą w wyznaczaniu coraz to nowych trendów żywieniowych i receptach na zdrowy styl życia. Badania udowadniają, że Polacy jedzą za dużo, albo za mało. Często sięgają oni po gotowe posiłki, niezdrowe przekąski. Kochamy komfort, często zmieniamy przerwę na lunch. Złe nawyki żywieniowe oraz niechęć do aktywności fizycznej to łatwa droga do dodatkowych kilogramów.
Co buduje jadłospis Polaków w pracy? Są to głownie przekąski, drugie śniadanie lub obiad. Mało kto gotują w domu. Zazwyczaj są to gotowe produkty lub półprodukty, stołują się oni także w pracowniczych stołówkach i restauracjach. Na ratunek przychodzi także catering dla firm. Z domu najchętniej Polacy przynoszą kanapki, owoce, sałatki oraz przetwory mleczne.



catering
Author: Streetsblog & Streetfilms
Source: http://www.flickr.com
Specjaliści ds. żywienia podkreślają, że głównym problemem, który może źle wpływać na metabolizm i utrzymanie szczupłej sylwetki jest niewłaściwe rozplanowanie posiłków w ciągu dnia. Powinny być spożywane co trzy godziny. Jeżeli wstajemy później, wskazane jest, aby dopasować grafik do planu dnia - dowiedz się więcej. Wybierając jedynie jedną porcję, sprawiamy, że organizm reaguje tworzeniem zapasów tkanki tłuszczowej. Przesadnie długą przerwę traktuje on jako kryzys i zaczyna zabezpieczać się na przyszłość.

Dietetycy rekomendują spożywanie dwóch posiłków podczas ośmiogodzinnego dnia pracy. Norma ta obowiązuje wobec zarówno pracowników fizycznych, jak i pracujących przy biurku, ale skład jedzenia powinien być różny. Osobie pracującej przy biurku wystarczy tylko jogurt lub kefir w połączeniu z owocami. Pracownikowi fizycznemu energię uzupełni kanapka z chleba pełnoziarnistego z różnymi dodatkami. Obiad powinien mieć w składzie białko, np. chude mięso oraz węglowodany złożone, w które bogate są kasze, ryż jęczmienny czy makaron pełnoziarnisty. Taki sam skład powinien mieć obiad osoby pracującej fizycznie. Jak wyróżniają dietetycy, obiad to szczególnie ważny posiłek. Dostarcza on blisko 30-35 procent dziennego zapotrzebowania na energię. http://www.preemiercatering.pl/articles/page/Wspolpraca


Istotne jest równocześnie, aby dostarczyć do organizmu energii w właściwym czasie.Dla przykładu w momencie kiedy nie wyposażymy się w koniczne składniki we właściwym czasie to wygłodniały organizm sprawi, że rzucimy się na jedzenie wieczorem.
Zmiany należy wprowadzić także w liście łakoci. Słodkości, czekolada, słodkie bułki szybko zamienią się w niechciane kilogramy.