Gastronomia końca wieku

You are here

Jak skutecznie opracować budżet domowy?

Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/vin-de-siecle.pl/includes/menu.inc).

Nasze artykuły

Zbliża się końcówka miesiąca, a Ty znowu planujesz odmrażać gotowe jadło do czasu wypłaty? Widmo nadprogramowych wydatków przeraża Cię? Zobacz nasz artykuł oraz dowiedz się jakim sposobem skutecznie opracować domowy budżet.




pieniądze
Source: pixabay.com


Planowanie miesięcznego budżetu zaczynamy od podsumowania środków, którymi w danym momencie dysponujemy, doliczając te, które pozostały z poprzedniego miesiąca oraz pozyskany przelew z wynagrodzeniem.

Czy szukasz na stronie małe biuro do wynajęcia warszawa czegoś bardzo zajmującego? Zachęcamy w takim razie do kolejnego wpisu. Musisz jedynie kliknąć w podany link.

Do podsumowania budżetu dodajemy pieniądze, jakie mamy na koncie, w portmonetce czy na innych bankowych rachunkach. W następnej kolejności w ustalaniu założeń domowego budżetu przechodzimy do zapisania wszelkich kosztów, które powinniśmy ponieść. Na początek przypatrzmy się tylko następnemu miesiącowi. Co będzie nam do tego konieczne? Rachunki za prąd, wodę etc., paragony (dla przykładu za większe zakupy ), a także karteczka i długopis.


W środku umieszczamy sumę netto naszych płac (uwzględniwszy dodatki np. w postaci premii).

Jeżeli podoba Ci się analizowany wpis, kliknij ten link - bez dwóch zdań też warto zobaczyć również (http://www.miejscakonferencyjne.pl/sale-konferencyjne/gdansk/villa-vrest.html) następny interesujący post.

Pierwsza część dotyczyć będzie kosztów, które są stałe, a więc: opłata za wodę, prąd, czynsz za mieszkanie, telewizję, raty zadłużenia, polisy, wydatek na paliwo oraz przejazdy miejską komunikacją - wszystkie owe sumy notujemy obok a pod spodem sumujemy. Kolejna partia wydatków to te, które poświęcamy na konsumpcję - zakupy spożywcze, życie kulturalne (kino) po czym ponownie - rozdzielamy i dodajemy.




Porównujemy planowane wydatki z kwotą wynagrodzenia. Jesteś na plusie? To dobrze. Jesteś na minusie? Przeanalizuj kolejny raz powstałe koszty po czym przemyśl, które z nich będziesz w stanie ograniczyć.