W obecnych czasach, utarło się przekonanie, że jeśli nie ma czegoś w sieci, to taka rzecz nie istnieje. Oczywiście, jakkolwiek wyolbrzymione jest to powiedzenie, to ma ono całkiem duży sens jeżeli chodzi o e-handel jak i sektor usługowy. Jeśli poszukujemy jakiegoś dobrego fachowca bądź też chcemy zakupić nowy telewizor, w pierwszej kolejności wyszukujemy informacji w Internecie.
Author: Senado Federal
Source: http://www.flickr.com
Potencjał e-commerce rośnie bardzo szybko i pojęło to już wiele firm, zarówno tych mniejszych jak również wielkich graczy sektora handlowo-usługowych. Warto zatem sprawdzić które narzędzia oraz strategie pomogą nam w sprawnym reklamowaniu naszych produktów w Internecie.
Author: The International Federation
Source: http://www.flickr.com
Jedną z fundamentalnych wykorzystywanych strategi jest remarketing. Jest to typ kampanii marketingowej, która jest oferowana w portfolio usług AdWords. Polega to na ponownym przedstawianiu klientom produktów, jakie zaobserwowali już na naszej stronie internetowej. Jest to niezwykle przydatne narzędzie w przypadku, gdy dany klient przeglądał produkty na naszej witrynie www ale nie postanowił zakończyć procesu zakupem towaru. W krótkim czasie jesteśmy w stanie znowu dotrzeć do takiego klienta z naszymi produktami, które już go zainteresowały. Ważną kwestią jest to, iż wchodzimy w interakcje z użytkownikami, jacy już w pewien sposób mieli przyjemność obcować z naszą ofertą -najlepszy remarketing. Mają więc w świadomości obraz naszej marki. Niewątpliwą zaletą remarketingu jest jego elastyczność, która daje nam możliwość w odpowiedni sposób przygotowywać strategię w zależności od tego, do jakich użytkowników mamy w planie trafić z przekazem.
Reklama w Internecie w obecnych czasach, to prężnie działająca maszyneria, która daje nam doskonałe narzędzia żeby zaistnieć w głowach klientów. Prym wiedzie oczywiście korporacja Google jako hegemon, dzięki własnej wyszukiwarce internetowej. Kolejnym powszechnie używanym narzędziem jest Google DoubleClick. Jest to zintegrowana platforma do zarządzania wyszukiwarką, jaka w znaczący sposób upraszcza wszelkie działania marketingowe w sieci -po szczegóły zapraszamy na artefakt.pl. Niewątpliwą zaletą tego narzędzia jest z całą pewnością oszczędność czasu oraz pomoc w zwiększeniu ROI. Interesującym faktem jest to, ż algorytm doubleclick nie jest dziełem Google - gigant z Mountain View wchłonął w 2007 roku firmę DoubleClick. Technologia tej korporacji pozwala na bardziej precyzyjne planowanie reklam z banerów, dzięki gromadzeniu danych o użytkownikach wyszukiwarki.
Reasumując - jeżeli posiadamy firmę i chcemy ją rozwinąć albo jesteśmy szefem marketingu oraz myślimy o wzroście znaczenia reklamy własnej firmy w Internecie, powinniśmy zainteresować się pomocami marketingowymi hegemona z Mountain View. Jest to w obecnych czasach warunek prawie konieczny prężnego działania niemalże każdej firmy, która chce liczyć się na rynku i która chce pozyskiwać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż.